Visshetens frihet vs ovisshetens bojor

Nu skall jag berätta ovissheten, som många har varit med om. När personen inte ringer. Eller skall jag ringa? Messa? Stalka? Klättra upp på balkongen? Aa hjälp har jag tänkt massor med gånger, vad händer??? Varför hör han inte av sig och dumpar han mig nu och hjälp.
 
Ovisshet suger. Vill personen ha mig? Dejtar hon/han andra också? Är det en lek? Handlar det bara om ett knull? Handlar det bara om flera knull? Vill jag själv att det skall handla om något mer och i så fall vad? Kan ingen ta tiden och bara säga hur det blir: särbo, sambo, bröllop, slut, ingenting, allting!
 
Såhär är det. Ingen skall låta mig vara i ovisshet längre, varför skulle de? Hör de av sig så är det för de vill det. Vem som hör av sig första gången spelar ingen roll. Det som spelar roll är svaret. 
 
Inget svar = dumpa henne/honom. Du är för stor att spelas intressespel med. 
Vagt svar = fråga om hon/han vill ses igen snart.
Perfekt svar = det finns inget perfekt svar. Det närmaste är typ - jättetrevligt, gör jag gärna om eller ngt sånt. 
Hemskt svar = är ett meddelande som mynnar ut i messterror. Ouch.Bort.
 
Så, ovisshet, kära systrar och bröder, låt det inte äta upp er utan ta reda på vad som gäller. Ni är för värdefulla att spelas runt med. Fyll livet med allt bra och absorbera det.